POMOC
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
Aneta Misztal
Psycholożka szkolna
Mirosława Krysiukiewicz – Prus
Pedagożka szkolna
Klaudia Korzeń
Pedagożka specjalna
Jolanta Toczydłowska
Logopedka
Magdalena Zajkowska
Terapeutka pedagogiczna
JAK KORZYSTAĆ Z POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W DWUNASTCE?
Szkolni specjaliści dostępni są w szkole dla uczniów w godzinach swojej pracy. Spotkania z rodzicami odbywają się po wcześniejszym ustaleniu terminu telefonicznie lub poprzez dziennik elektroniczny. Zachęcamy również do kontaktu z wychowawcą dziecka w sprawie organizacji takiego wsparcia.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczną otrzymuje każde dziecko podczas zmagań w codziennym szkolnym funkcjonowaniu poprzez wsparcie w rozwiązywaniu konfliktów, motywację do nauki i rozwijania pasji, rozmowy wspierające i inne działania nauczycieli i specjalistów. Dodatkowo organizujemy wsparcie na podstawie:
- orzeczeń z poradni specjalistycznych,
- opinii z poradni specjalistycznych,
- zaświadczeń lekarskich,
- diagnozy wewnętrznej,
- innych zgłoszonych trudności w funkcjonowaniu dziecka.
Wychowawca klasy
- Koordynuje realizację pomocy psychologiczno – pedagogicznej w klasie poprzez konsultacje ze specjalistami, sprawdzanie możliwości organizacji zajęć i podejmowania dodatkowych aktywności wspierających.
- Udziela bieżącego wsparcia.
- Integruje zespół klasowy.
- Konsultuje się z nauczycielami uczącymi w klasie, prowadzi diagnozę możliwości psychofizycznych uczniów.
- We współpracy ze specjalistami tworzy opinie w związku ze Zindywidualizowaną Ścieżką Kształcenia, diagnozą w PPP11 lub PPP12, inną diagnozą, Indywidualnym Programem Nauczania dla uczniów zdolnych oraz Sądu Rodzinnego.
Pedagog szkolny
- Organizuje konsultacje, spotkania, zajęcia indywidualne i grupowe dla uczniów/rodziców:
- z trudną sytuacją materialną i/lub rodzinną, w tym w szczególności uczniów z domów dziecka oraz z rodzin z „Niebieską Kartą”,
- uczniów z trudnościami wychowawczymi i zaburzeniami zachowania,
- uczniów cudzoziemskich.
- Prowadzi w klasach warsztaty na temat uzależnień, rozwiązywania konfliktów, a także integruje nowe zespoły klasowe.
- Podejmuje interwencje w przypadku konfliktu lub przemocy, zażywania substancji psychoaktywnych lub innych zachowań ryzykownych oraz trudności wychowawczych
- Organizuje uzasadnione wsparcie socjalne, materialne, a także wydaje uczniom stypendia
- Kontaktuje się z sądem, kuratorem, pogotowiem opiekuczo – wychowawczym, Policją i innymi instytucjami.
- Koordynuje wszczynanie w szkole Procedur Niebieskie Karty.
Psycholog szkolny
- Organizuje konsultacje, spotkania, zajęcia indywidualne i grupowe dla uczniów:
- z obniżonym nastrojem, w tym posiadających opinię lub diagnozę wewnętrzną,
- sygnalizujących trudności adaptacyjne,
- z trudnościami emocjonalnymi,
- w trakcie kryzysu rodzinnego (np. trudny rozwód, śmierć w rodzinie).
- Prowadzi w klasach warsztaty na temat samoregulacji, stresu, lęku, lęku społecznego, zaburzeń nastroju oraz higieny psychicznej.
- Podejmuje interwencje w przypadku obniżonego nastroju, nasilonego lęku, ataków paniki i kryzysów suicydalnych i rodzinnych
- Udziela uzasadnionego wsparcia psychologicznego, w razie potrzeby po uzyskaniu zgody rodzica/opiekuna organizuje regularne spotkania.
- Organizuje konsultacje dla nauczycieli i rodziców, wskazuje kierunek wspierania dziecka.
Pedagog specjalny
- Organizuje konsultacje, spotkania, zajęcia indywidualne i grupowe dla uczniów:
- posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- realizujących Zindywidualizowane Ścieżki Kształcenia,
- diagnozowanych w kierunku niepełnosprawności/lub niedostosowania społecznego,
- szczególnie uzdolnionych.
- Prowadzi w klasach warsztaty na temat włączania i cyberbezpieczeństwa, a także w razie potrzeby prowadzi zajęcia reintegrujące zespół klasowy.
- Podejmuje interwencje w przypadku trudności w pracy z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Wspiera proces włączania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole poprzez konsultacje z nauczycielami i specjalistami z innych placówek.
- Organizuje konsultacje dla nauczycieli i rodziców, poszukuje sposobów na wyrównanie szans edukacyjnych.
- Prowadzi diagnozę wewnętrzną, w razie potrzeby zachęca rodziców do pogłębienia diagnozy w poradni specjalistycznej.
Logopeda szkolny
- Organizuje konsultacje, spotkania, zajęcia indywidualne i grupowe dla uczniów:
- posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię z poradni specjalistycznej ze wskazaniem wsparcia logopedycznego,
- z zaburzeniami mowy i funkcjonowania narządów artykulacyjnych.
- Przekazuje wskazówki dla rodziców/opiekunów do pracy w domu, organizuje konsultacje.
- Przeprowadza diagnozę logopedyczną wśród uczniów klas pierwszych.
Terapeuta pedagogiczny
- Organizuje konsultacje, spotkania, zajęcia indywidualne i grupowe dla uczniów:
- posiadających opinię o specyficznych trudności w uczeniu się,
- wymagający terapii pedagogicznej według szkolnej diagnozy wewnętrznej.
- Przekazuje wskazówki dla rodziców/opiekunów do pracy w domu, organizuje konsultacje.
AKTUALNOŚCI
Tu znajdziesz pomoc poza szkołą:
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
800 12 12 12
Młodzieżowy Telefon Zaufania
192 88
Całodobowy telefon dla dorosłych w kryzysie
800 70 22 22