Zaczerpnięte z książki „Arteterapia dla dzieci i młodzieży – scenariusze zajęć” Wiesława Karolaka – artysty plastyka, edukatora w obszarze sztuki i arteterapii.
Zajęcia odbyły się w październiku 2020 r. na lekcji plastyki z klasą 6D i 7C.
Przebieg zajęć
Omówienie pojęć:
„Powiązanie – związek, łączność czegoś z czymś, wzajemna zależność przyczyn i skutków, np. powiązanie towarzyskie.
Skrępowanie – związać, ściągnąć sznurkiem. Uniemożliwić swobodę ruchów. Ograniczyć swobodę działania. Skrępować kogoś instrukcją, przepisami, regulaminem. Skrępowany wskazówkami, poleceniami, godzinami posiłków, ustalonym regulaminem dnia.
Uwikłanie – wplątanie w jakąś sprawę, aferę, nieczyste interesy.”
Refleksja:
„W jakich układach towarzyskich egzystujecie? W jakie powiązania jesteście uwikłani? Jak jesteście powiązani rodzinnie, przyjacielsko? Jakie powiązania was krępują, a jakie sprzyjają waszemu rozwojowi? Które powiązania ograniczają wasze działanie, a które pomagają?”
Polecenie:
Za pomocą sznurka i krzesła przedstawcie w formie plastycznej (instalacji artystycznej) istotę waszych powiązań.